نشست ۱۴ دستگاه حمایتی صنایع‌دستی کرمان برگزار شد

در آستانه روز جهانی صنایع‌دستی نشست تخصصی با حضور دستگاه‌های همسو و حمایتی و مسئولان ارشد استانی در موزه صنعتی و حاشیه نمایشگاه صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و مسائل صنایع‌دستی استان کرمان روز ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ در حاشیه نمایشگاه صنایع‌دستی موزه صنعتی کرمان با حضور امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار، صادق سلطانی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ، مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، نمایندگان عالی ۱۴ دستگاه همسو و حمایتی و اعضا و نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های صنایع‌دستی برگزار شد.

در این نشست امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان ضمن تبریک روز جهانی و آغاز هفته صنایع دستی گفت: صنایع‌دستی در سطح کلان اجرایی استان به عنوان اقتصادی هویت بنیان مورد توجه است.

حسن‌زاده با بر شمردن مزایای صنایع‌دستی افزود: در این حوزه با کمترین سرمایه‌گذاری و هزینه  می‌توان برای فرهنگ و هویت استان کرمان بازار جهانی ایجاد کرد.

معاون اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌ها در کنار معرفی محصول به بازار هدف کاهش دهنده فاصله وضعیت موجود و مطلوب بوده و کمک بسزایی در بازاریابی و تجاری‌سازی محصولات هنرمندان صنایع‌دستی کرده و خانه‌های خلاق صنایع‌دستی با آموزش و به روزآوری ایده‌پردازی هنرمند گره‌گشای بازارسازی جهانی صنایع‌دستی استان است.

او در ادامه بیان کرد: در استان کرمان وام‌های دستگاه‌های اجرایی و حمایتی قابل پرداخت به مشاغل صنایع‌دستی بوده و پرداخت تسهیلات در  این حوزه باید به تولیدکننده با محصولات با کیفیت پرداخت شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه صنایع‌دستی صنعتی سبز و خلاقانه بوده افزود: طراحی به‌روز و جدید با توجه به سلیقه مشتری داخلی و خارجی باعث بازاریابی و فروش بهتر محصولات بوده و شکل‌گیری اتاق فکر بخش خصوص و حمایتی دولتی کمک کننده رفتن به سمت بازارهای گسترده‌تر است.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با برشمردن مزایای دیجیتال مارکتینگ گفت: دو سکوی بازاریابی و فروش توسط دستگاه‌های حمایتی راه‌اندازی شده و اداره کل میراث‌فرهنگی می‌تواند تولیدکنندگان فعال و خلاق با تولیدات کیفیت مناسب را به این سکوهای فروش معرفی کند.

او اظهار کرد: با پیگیری انجام شده یرای مواد اولیه تولید صنایع دستی شرکت‌های بزرگ تولید کننده جهت نولید مواد خام مورد نیاز پای کار آمده است و در کنار آن  با برگزاری جلسات مشترک بین میراث‌فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی می‌توان مشکلات بیمه و مالیات هنرمندان را حل کرد.

نشست ۱۴ دستگاه حمایتی صنایع‌دستی کرمان برگزار شد

تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ دو برابر شده است

صادق سلطانی‌نژاد مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اعلام این که تسهیلات صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ دو برابر شده گفت: از طرح‌های در قالب تبصره ۱۸بخش صنایع‌دستی که توجیه فرهنگی، اقتصادی و ارزآوری داشته باشد، حمایت می‌شود.

او افزود: با حمایت‌های تضمینی در دامنه انجمن‌ها و تشکل‌ها می‌توان از گسترش فعالیت‌های زیرپله آسیب‌زننده به صنایع دستی جلوگیری کرد.

مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان کرمان گفت: صنایع دستی و مشاغل خانگی در زیر سایه صنایع بزرگ قرارگرفته است و نگاه این اداره کل مبنی بر توسعه صنایع‌دستی به عنوان صنایع کوچک است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان کرمان افزود: نگاه ویژه به صنایع دستی در تامین مالی گره‌گشای خروج آن از زیر سایه صنایع بزرگ است.

او در ادامه بیان کرد: برقراری نمایشگاه‌های دائمی برای حمایت از صنایع‌دستی و مشاغل خانگی می‌تواند روند رشد و توسعه صنایع دستی را سرعت ببخشد.

مصباح در خصوص مشکل مسکن هنرمندان صنایع دستی گفت: صنعتگران و هنرمندان می‌توانند با فعال کردن و راه‌اندازی تعاونی مسکن در خصوص مسکن اقدام و از حمایت‌های قانونی اداره کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: سهمیه بیمه مشاغل خانگی در بودجه امسال افزایش یافته و تعاونی‌های تولیدکننده صنایع‌دستی از طریق وزارتخانه تعاون برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت و دعوت می‌شوند.

او ادامه داد: گسترش بازارهای مجازی در حوزه صنایع‌دستی به صورت استانی و ملی تاثیر مهمی در بحث تجاری‌سازی و بازاریابی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000914
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha